Olympic Garda 2011

1. nap

A tegnapi lötyögés után ma az öregedő hajó osztálynak, a Sztárnak 4 futamot tartottak 15 majd 10 csomóra gyengülő, szép északi szélben az olimpiai hajóosztályoknak rendezett Expert Olimpic Gardán. Új vitorlákat húztam és sikerült elfogadható sebességgel menni. Így jó átlagunk jött össze: 7,11,7,9 helyekkel jelenleg a hetedikek vagyunk a jó nevekből álló mezőnyben. Soha rosszabbat.

2. nap
A helyiek nem bíznak semmit a véletlenre. Ma déli szélben (Ora a helyet ismerőknek) ismét 4 4 futamot mentünk, holnapra csak kettő maradt a kvalifikációs futamokból. Amikor az utolsót is elindították délután fél hatkor, Lityura gondoltam...
Egyébként gyönyörű idő volt 4-es, kicsit kihagyós szelekkel. Az elején váltakozó sikerrel mentünk 8-at, majd egy látványosan gyenge rajt után 22-t. Aztán a frissülő szélre kicsit módosítottam a gépen és ez meghozta a sebességünket. A harmadikba is 10-ben voltunk váltakozó helyeken, majd a hátszeles befutóban ügyetlenül eladtam 2 helyet az utolsó 100 méteren, így lett 8. Optimistes Áront fiamat igencsak leszidtam volna ilyen hibáért...
Az utolsó futamban megtaláltuk a megfelelő sebességet és oldalt, a két kreuz végét is 5-nek vettük, aztán a menők el voltak foglalva egymással így orvul sikerült megnyerni a futamot. Este fél hétkor. Kiesővel jelenleg a számunkra megtisztelő hetedik helyen vagyunk (a csatolt eredmény kieső nélküli pontokkal van számolva).
Na még mondják, hogy öreg ember...

3. nap
Az utolsó előtti nap kicsit elvesztettem a fonalat. Történt ugyanis, hogy a hidegfrontot megelőző napon körben a hegyekben zivatarok voltak, ami megzavarta a szokásos déli termiket, az Ora-t. Ezért - számomra legalább is - kiszámíthatatlanná vált a szél. Az első kreuzben kimentem vízre, jó rá is fáztam, aztán a következő 3 kreuzban (2 kreuzos futamok voltak) bent vergődtem a sziklafal mellett, miközben rendre a víz jött be....
Még szerencse, hogy tetemes előnyt szereztem az első 8 futamban, amiből 7 pontot megtartva bekerültem a medal racebe.
A medalrace-be rendkívül megtisztelő társasággal vitorlázhattam, a földváron Európa Bajnokságot nyert Robert Stanjek kivételével valamennyien olimpikonok voltunk, rajtam kívül a többiek minimum 10 belüli helyezéssel büszkélkedve, olimpiai bajnokok, dobogósok, világbajnokok, laserben finnben tornádóban és persze sztárban elérve a sikereiket.
Reggelre rendesen megjött a front, az elején igencsak dudált 30 csomó körül, csapó esővel. Többen is vacilláltak a kikötőben, hogy érdemes-e kockára tenni a felszerelést. Aztán csökkent a szél egy kellemes 25 csomósra és végül mindenki megjelent a rajtnál.
Kicsit túlságosan tisztelve a neveket az elején konzervatívan mentem, pedig nem is volt komoly sebesség hátrányom. Ismét kétkörös pálya volt, az ilyenkor szokásos módon 25-percesre kitűzve. Az mezőny nagyon egyben volt, még a második kreuz végén is a vezető Lööf úgy 30-40 méterre lehetett csak előttünk és a második öt hajó - köztük mi a 8. helyen - kb. 3-4 hajóhosszon belül vette a bóját. Előttünk Pietro D’Ali küzdött, hogy elérje a bóját, feldobva hajóját és ez megzavart engem is, túl korán kezdtem élesedni, túlságosan lelassulva a végén kb. a kormány magasságában érintettem a bóját. Nem volt mese, azonnal meg kellett csinálni a büntető 360-at, mert legalább 3 jury hajó figyelte az akciót. Kár volt érte, mert mint később kiderült a 8. hely valójában 6. volt mivel Scheidt és Stanjek kicsit elsiették a rajtot. Így aztán nem tudtam helyemen javítani, maradtam a 10. összetettben.
A versenyt a kiegyensúlyozottan vitorlázó Lööf nyerte, aki egyébként mostanában Malcesinébe költözött, itt járnak iskolába a gyerekei is. Második az olasz olimpiai válogatót megnyerő Negri lett, míg harmadik helyen a kicsit kiegyensúlyozatlanul vitorlázó, de fantasztikus küzdő Scheidt végzett.
Jó volt ez a gardai verseny, aránylag korán, elfogadható sebességet szereztünk és egy futamnyerés mellett, összesen hatszor tudtunk az első 10-ben befutni a menők között. Soha rosszabbat.

Ui.: amikor kiértünk a partra, kiderült, hogy folytatódott a szerencsénk, mert a pakolásnál vettük észre, hogy az egyik felső vantni termináljának egyik oldala eltörött, valószínűleg csak percek voltak hátra, hogy az árboc (és vitorla) megúszta.

Malcesnie és persze a Garda tó tehát remek hely, sok sikert kívánok a hollandisoknak, akikenek az idén itt megrendezésre kerülő világbajnokságára már készülődnek a vendéglátók.

 

Végeredmény
2011_OlympicGarda.pdf
Adobe Acrobat Document 11.5 KB

Write a comment

Comments: 3
  • #1

    Vrkoč (Wednesday, 30 May 2012 13:42)

    THX for info

  • #2

    źródło (Wednesday, 18 January 2017 06:27)

    łajdactwo

  • #3

    Terrell Felipe (Tuesday, 31 January 2017 16:11)


    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your webpage? My blog site is in the exact same niche as yours and my users would genuinely benefit from some of the information you provide here. Please let me know if this okay with you. Thank you!